سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت دانش، عمل نیکوست . [امام علی علیه السلام]
حرفای نگفته
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
زندگی فوتبالی یا فوتبال زندگی

سعید و نازنین :: یکشنبه 85/6/12 ساعت 9:59 صبح

تا حالا دقت کردین بین ورزشها هیچ کدوم مثل فوتبال شبیه زندگی ما ادمها نیست . واقعا یک نگاه کلی به زندگی بندازین . ما از اول تا آخرتویه یک مستطیل سبز داریم فوتبال بازی میکنیم . یه مستطیل سبز به اسم دنیا .

گاهی اوقات تویه زندگی کلی خوشحال میشیم مثله شادی زدن یک گل و گاهی هم مایوس و ناامید چون ما یک گل خوردیم .

بعضیا وقتی یک گل میخورن فکر میکنن دنیا به آخر رسیده و دیگه همه چی تمومه ، این عده از این موضوع غافل هستند که فوتبال 90 دقیقه است و ما باید تا آخرین لحظه و تا اخرین نفس تلاش کنیم .

موقعی که فوتبال بازی میکنین باید حواستون به همه باشه ، هم به حریف هم به هم تیمیهاتون . گاهی اوقات آدم باید با تکیه براستعدادهای خودش جلو بره اما گاهی اوقات هم باید با هم تیمیهامون بازی کنیم تا به موفقیت برسیم . درسته که آدم باید به استعدادهای خودش تکیه کنه ، اما خیلی وقتا تکروی بهترین راه نیست . گاهی لازمه با بقیه یک و دو کنیم . دقت کنین ، گاهی شادی دادن یک پاس گل خیلی بیشتر از اینه که خودمون به سمت دروازه شوت کنیم .

گاهی اوقات ما همینطور داریم با توپ بازی میکنیم بی خبر از اینکه خیلی وقت پیش داور سوت رو زده ، آخه ما از خط رد شدیم .

تازه بعضی وقتا هم تویه زندگی تویه افساید میمونیم ، تاراحت نشین ، شاید دفعه بعد از تله آفساید فرار کردین .

همیشه حواستون باشه ، با چشم باز بازی کنین ، با یه دید وسیع . بهترین بازیکن کسی که با سربالا بازی کنه ، حواسش به دروازه باشه ، به حریف باشه ، به هم تیمیهاش باشه . اگه دیدین موقعیت مناسبه ، معطل نکنین ، با یه شوت محکم به یه زاویه مناسب یه موفقیت بزرگ به دست بیارین .

گاهی توپ اصلا پیش شما نیست ، اما شما نباید از حرکت بایستین ، حداقلش اینه که با حرکت کردن و فضاسازی میتونین راه رو برای هم تیمیها بازی کنین .

یه اصل مهم یادتون نره . هرگز به فکر صدمه زدن به دیگران نباشین چون نه تنها از نظر اخلاقی کار درستی نیست بلکه باعث میشه وارد یه جنگ و دعوای بیخودی بشین که هیچ فایده ای جز وقت تلف کردن داره . هیچوقت از روشهای نادرست و غیراخلاقی برای رسیدن به موفقیت استفاده نکنین ، شاید پیروز بشین ( شاید و فقط شاید ) ، اما مطمئن باشین به زودی زود یه نفر همین بلا رو سر شما میاره . یادتون باشه یه تیم وقتی به پیروزی میرسه که همه اعضاش در سایه اتحاد و همدلی بازی کنن ، پس به همه عشق بورزید . همه رو دوست داشته باشین . کار سختی نیست .

اما با همه این حرفا یه فرق اساسی بین زندگی و فوتبال هست . اگه گفتین ؟ بلی ، در فوتبال ممکنه داور اشتباه کنه اما داور زندگی هرگز اشتباه نمیکنه . بهرحال ما حق اعتراض به داور نداریم .


نوشته های دیگران()


About Us!
حرفای نگفته
سعید و نازنین
Link to Us!

حرفای نگفته

Hit
مجوع بازدیدها: 68752 بازدید

امروز: 12 بازدید

دیروز: 4 بازدید

Archive


روزای تنهایی( بدون نازنین)
حرفای مردادماه
حرف اضافه
آرشیو شهریورماه

LOGO LISTS


نیلوفر شیدمهر - به روز رسانی :  1:28 ع 86/3/30
عنوان آخرین نوشته : عقده


In yahoo

یــــاهـو

Submit mail