سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فقیه کامل کسى است که مردم را از آمرزش خدا مأیوس نسازد ، و از مهربانى او نومیدشان نکند و از عذاب ناگهانى وى ایمنشان ندارد . [نهج البلاغه]
حرفای نگفته
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
توکل !!!!!!!

سعید و نازنین :: شنبه 85/5/14 ساعت 6:40 عصر

یکروز در جایی مصاحبه ای با یکی از مقامات بلندپایه کشورهای عرب رو خوندم . این شخص در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا کشور شما در جنگ لبنان- اسرائیل سکوت کرده گفته بود : اصولا ما میدونیم که حق با لبنان است و از حرکت مقاومتی حزب الله بسیار شادمانیم ولی خوب چون ما توان جنگیدن با چهارمین ارتش نظامی دنیا رو نداریم در این بحث به خدا توکل کردیم تا خدا خود حق رو به صاحب حق برسونه .(البته نقل به مضمون نه نقل کلمه به کلمه)

من در اینجا کاری ندارم که این اقا جرات نکرد صاف و پوست کنده بگه ما از آمریکا میترسیم که تحریم و تنبیه و هزار و یک بلا سرمون بیاره ، نه به ایناش کاری ندارم ، فقط یه کلمه در اینجا جلب توجه میکنه که با خوندن این مصاحبه برام روشن شد نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای اسلامی مفهوم این کلمه بصورت اساسی تحریف شده و اون کلمه اینه :

توکل

توکل به خدا خوبه ، هیچ کس هم منکر این قضیه نیست و ما در جای جای قران دعوت شدیم باینکه در کارها به خدا توکل کنیم . ولی سئوال اینجاست اون توکلی که خدا ما رو به اون دعوت کرده اینه که بگی توکل بر خدا و دست روی دست بذاری . لازم نیست خیلی خودمون رو خسته کنیم . اینجا هم مثله همیشه میتونیم به خود کلام خدا توجه کنیم . خدا در هر جای قرآن که از توکل صحبت کرده اینگونه بوده که مسلمانان رو دعوت کرده به انجام کار و توکل بر خدا یعنی گفته آقا شما میخوای بری جنگ خوبه توکل بر خدا کن و برو میخوای کار کنی توکل کن و کار کن میخوای علم بیاموزی توکل کن و برو دنبالش . در هر جای قرآن که اسم توکل اومده اینطوریه که مسلمین رو دعوت کرده به عمل . هیچ جا نگفته شما میخوای اینکار رو انجام بدی نمیخواد زحمت به خودت بدی فقط توکل کن بر خدا . یعنی اصلا ممکن نیست دین اسلام امتش رو دعوت به سکون و انفعال بکنه ؟ اسلام دین حرکته ، دین جهاد ، دین عمله . اسلام دین عمله . اسلام مردم رو دعوت کرده به عمل . وقتی که جهاد میاد همپای مسائلی همچون نماز و روزه قرار میگیره یعنی همین .

اما امروز متاسفانه به غلط میان و تفسیر میکنند . آقایی کیفش رو دزد برده بود گفتم رفتی به پلیس خبر بدی و قضیه رو دنبال کنی ؟ گفت نه دیگه فرقی نداره . گفتم پب چکار میخوای بکنی ؟ گفت هیچی ما که کاری از دستمون ساخته نیست باید توکل کنیم بر خدا . بابا این چه توکلیه ؟ این اشتباهه به خدا . نه خدا نه قرآن نه پیامبر همچین چیزی رو از مسلمانان نخواستن . یعنی چی که شما بری بشینی یه گوشه و بگی توکل بر خدا . آخه مگه توکل بر خدا فقط همینه که با زبان بگی نه واقعا اینطور نیست . همیشه میگن از تو حرکت از خدا برکت . تو برو حرکت کن ، فعالیت کن و بر خدا هم توکل کن و اونوقت خدا در تمام مراحل یاریت میکنه .


پس همین امروز با توکل بر خدا هر کدوم از ما که میتونه کاری برای مردم لبنان و برادران غیور حزب الله انجام بده دریغ نکنه . شاید یکی از ما بتونه با نوشتن یه مطلب گامی برای اتحاد و حرکت مسلمانان برداره .


نوشته های دیگران()


About Us!
حرفای نگفته
سعید و نازنین
Link to Us!

حرفای نگفته

Hit
مجوع بازدیدها: 68653 بازدید

امروز: 3 بازدید

دیروز: 9 بازدید

Archive


روزای تنهایی( بدون نازنین)
حرفای مردادماه
حرف اضافه
آرشیو شهریورماه

LOGO LISTS


نیلوفر شیدمهر - به روز رسانی :  1:28 ع 86/3/30
عنوان آخرین نوشته : عقده


In yahoo

یــــاهـو

Submit mail