سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رخت بر بستن نزدیک است . [نهج البلاغه]
حرفای نگفته
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
فطرت یا عقل !!!! پیروزی از آن کدام است ؟

سعید و نازنین :: سه شنبه 85/5/10 ساعت 5:53 عصر

سلام . آیا شما تا بحال به رابطه بین عقل و فطرت نگاه کردین . خوب ما در هنگام تصمیم گیریها با کمک عقل تصمیم درست یا از نظر خودمون بهترین تصمیم رو میگیریم اما فطرت آدم جایی که خیلی از چیزای خوب در اون جا دارند مثلا حس خداجویی ، حس کمک به همنوع ، حس کمال ، حس زیبایی طلبی ، حس انساندوستی و ... . خوب انسان وقتی میخواد کار خوبی انجام بده این فطرت نهفته است که آدم رو تشویق میکنه تا اونکارو انجام بده و سپس آدمی با کمک عقلش بهترین راهکار رو برای رسیدن به مطلوب فطری پیدا میکنه . خوب تا اینجا قضیه همه چیز خوبه چون عقل در خدمت فطرته یعنی دستور از فطرت میرسه و عقل اجرا میکنه . اما حالا لحظه ای بیاین و فکر کنین که برعکسش چی میشه .بذار یه ذره قضیه رو باز کنیم .

آزادی خوبه ، حقوق بشر مطلوب تمام انسانهاست اینو کسی توش شکی نداره . چرا ؟ چون مطلوب فطرت تمام انسانهاست چون همگی در ضمیر نهانشون در پی آزادی هستند ، به دنبال رعایت حقوق بشر هستند . خوب حالا یه سری افراد با آگاهی بر اینکه ازادی و حقوق بشر مطلوب انسانیته میان و از اینها تابویی میسازن برای پیشبرد اهدافشون . شیپور به دست میگیرن و منادی آزادی و حقوق بشر میشند اما نه این آزادی و نه این حقوق بشر به درد انسانها نمیخوره چون اینا دیگه فطری نیست اینا ساخته عقله یعنی عقل نشسته و فکر کرده و ازادی و حقوق بشری ساخته که به دردش بخوره . بلی یعنی دیگه دستور از فطرت نرسیده از عقل رسیده و هدف کمال بشریت نیست هدف رساندن یه شخص به هدفشه . این میشه فطرت در خدمت عقل . راه دوری هم نمیریم همین آمریکا . پرچمدار صلح و عدالت و آزادی و حقوق بشر برای تمام مردم دنیا . اما نه تنها در خود آمریکا شاهد بدترین موارد نقض ازادیهای فردی هستیم و هر روز حقوق بشر را لگد مال شده میبینیم ، بلکه در هر جای جهان که اثری از زیرپاگذاشتن حقوق انسانها و آزادیهای اونها هست ، ما ردپایی از آمریکا میبینیم . آمریکا چه کرده ؟ آمریکا تابلویی زیبا و خوش رنگ از ازادی و حقوق بشر ساخته که در هر جای جهان که اهدافش اقتضا میکنه این تابلو را به مردم کشورهای جهان سومی نشون میده و میگه من برای شما این را به ارمغان میاورم و خوب چه کسی پیدا میشه که از ازادی بدش بیاد . از حقوق مساوی انسانی بدش بیاد . امریکا این تابلو رو ساخته تا به اسم اون به افغانستان حمله کنه . تا به اسم اون به عراق حمله کنه و چاهای نفت عراق رو صاحب بشه . اما یکی نیست بگه وقتی کودکان و زنان بیگناه لبنانی در قانا به خاک و خون کشیده میشدند آزادی کجا بود ، حقوق بشر کجا رفته بود ؟

"وای ، وای آزادی ، ببین به نام تو چه جنایتها که انجام نمیشود . "

بله دوستان رعایت حقوق بشر برای منه برای شماست تا وقتی که خواستیم که برای تامین انرژی مورد نیازمون از فناوری هسته ای استفاده کنیم بنام حقوق بشر و در جهت حفظ صلح و امنیت جهانی تمام کشورهای قدرتمند جهان جلوی ما صف بکشند تا مبادا ما بمب اتمی بسازیم . واقعا بدا به حال این آزادی و بدا به حال این حقوق بشر که امریکا محافظ ان باشد .

این نتیجه تسلیم شدن فطرت در مقابل عقله و اینطوری میشه که کارهای فطری ما دیگه فطری انجام نمیشوند بلکه از روی فکر و عقل و در جهت اهداف ما انجام میشوند


نوشته های دیگران()


About Us!
حرفای نگفته
سعید و نازنین
Link to Us!

حرفای نگفته

Hit
مجوع بازدیدها: 68662 بازدید

امروز: 12 بازدید

دیروز: 9 بازدید

Archive


روزای تنهایی( بدون نازنین)
حرفای مردادماه
حرف اضافه
آرشیو شهریورماه

LOGO LISTS


نیلوفر شیدمهر - به روز رسانی :  1:28 ع 86/3/30
عنوان آخرین نوشته : عقده


In yahoo

یــــاهـو

Submit mail